تغذیه و سلامت

توصیه های تغذیه ای و رژیم درمانی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

روش تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی

شما چگونه می توانید عسل اصل و خوب را از عسل تقلبی تشخیص بدهید... روش های زیادی برای تشخیص وجود دارد یکی از روش های مطمئن برای شناخت عسل خوب این است که آن را داخل یک لیوان آب سرد بریزید اگر قطره های عسل حل نشدند و ته لیوان ته نشین شدند عسل اصل است اما اگر عسل در آب حل و ذرات آن به صورت رشته هایی در آب ناپدید شدند تقلبی است.

                         




 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هما دارینی

معجزه ماست

محققان سوئدی اعلام کردند: مصرف 2 واحد ماست (2 لیوان) در روز به میزان قابل توجهی از بروز سرطان مثانه پیشگیری می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست قادر به سرکوبی عوامل ایجاد کننده سرطان مثانه می باشد.
در این پژوهش طی یک دوره 9ساله، 80 بیمار مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که مصرف روزانه ماست در زنان 45% و در مردان 36%، خطر بروز مثانه را کاهش می دهد. نکته جالب اینست که هیچ ماده لبنی دیگری این خاصیت را ندارد.

                                                
                                                               

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هما دارینی

relaxing foods

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هما دارینی

خواص اسفناج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هما دارینی

Foods that cleanse the liver


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هما دارینی

بلافاصله بعد از غذا این ۷ کار ممنوع است!

۱- آب ننوشید:

بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیرمعده می‌شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشید.

۲- سیگار نکشید:

به طور کلی سیگار نکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می‌آید. سیگار محیط معده را اسیدی می‌کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار بکشند.

۳- میوه نخورید:

از عادات بد ما میوه خوردن بعد از صرف غذاست. بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید چون سبب نفخ معده می‌شود البته میوه پخته اشکالی ندارد.

۴- حمام نکنید:

حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمی‌شود زیرا در جریان خون در اطراف معده اختلال ایجاد می‌کند و بر هضم غذا اثر منفی می‌گذارد.

۵- راه نروید:

حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید تا هضم غذا بهتر صورت گیرد.

۶- نخوابید:

در مورد خوابیدن تأکید می‌شود که حداقل ۲ ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شام خوردن در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.

۷- چای ننوشید:

در میهمانی‌‌ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می‌گذاریم چای می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات باید با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هما دارینی

رژیم غذایی در کم کاری تیروئید

1- برخلاف مبتلایان به پرکاری تیروئید، این بیماران باید از مصرف زیاد مواد غذایی گواتروژن پرهیز کنند و سبزی جات را به صورت پخته مصرف نمایند. مواد غذایی گواتروژن شامل انواع کلم، شلغم، روغن گلزا ( کانولا ) ، بادام زمینی، ارزن و سویا است.
2- سویا می تواند مانع جذب کافی داروهای تیروئید شود. بنابراین باید در مصرف آن احتیاط گردد.
3- توجه داشته باشید که از نمک در پایان پخت غذا استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت ید موجود در نمک هنگام برداشتن درب ظرف غذا، همراه با بخار خارج می شود. در این صورت شما میزان ید کمتری از آن چه که انتظار می رود دریافت خواهید کرد. در ضمن نمک یددار را نباید در شیشه های شفاف و در معرض نور نگهداری کرد.
4-تنظیم کالری دریافتی برای جلوگیری از افزایش وزن ضروری است. برای این منظور مشاوره با کارشناس تغذیه، همراه با استفاده از درمان دارویی توصیه می شود.
6- اطمینان نسبت به تأمین مقادیرکافی ویتامین های C ، A، E و ویتامین های گروه B به ویژه B2 ، B3 ، B6 که برای تولید هورمون تیروئید ضروری هستند لازم است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هما دارینی

نوشیدنی های کاهش وزن


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
هما دارینی